V prípade uplatnenia nároku musí poistený postupovať podľa nasledujúceho postupu. Nedodržanie
tohto postupu môže
vyústiť v odmietnutie alebo krátenie poistného plnenia. Poistený musí podať pravdivé vysvetlenie
udalosti a dodať
všetky
dokumenty potrebné pre určenie, či sa jedná o poruchu, na ktorú sa vzťahuje poistenie.
KROK 1: HLÁSENIE ŠKODOVEJ UDALOSTI POISTITEĽOVI
Poistený (alebo v mene poisteného opravca) musí správcovi telefonicky +421 2 222 11 702 alebo
písomne na e-mailovú
adresu [email protected] nahlásiť škodu pred začatím akýchkoľvek opráv a nie neskôr
ako 7 dní od vzniku
škodovej udalosti. Správca bude vyžadovať oznámenie čísla poistnej zmluvy a odčítanie tachometra
v čase vzniku
škody.
KROK 2: DOPRAVA VOZIDLA KU KVALIFIKOVANÉMU OPRAVCOVI
V prípade, že je vozidlo v priamej súvislosti s poruchou nepojazdné, poistený zabezpečí odťahovú
službu k
najbližšiemu
kvalifikovanému opravcovi. Ak je následne určené, že sa jedná o oprávnený nárok z poistnej
zmluvy, poistiteľ
poskytne
náhradu nákladov na odtiahnutie vozidla k najbližšiemu kvalifikovanému opravcovi do výšky 200
EUR a táto náhrada je
súčasťou limitu poistného plnenia.
V prípade, že - počas prehliadky vozidla kvalifikovaným opravcom - je zistené, že porucha nie je
krytá v rámci
poistnej
zmluvy, náklady na odťah vozidla budú hradené poisteným.
Ak je vozidlo pojazdné, je poistený povinný pristaviť vozidlo ku kvalifikovanému opravcovi za
účelom prehliadky do 5
dní
od nahlásenia poruchy.
Kvalifikovaným servisom sa rozumie ktorýkoľvek servis, ktorý je adekvátne vybavený k vykonaniu
servisu a opravy
poisteného vozidla a bol správcom schválený pre vykonanie opravy.
KROK 3: PREHLIADKA VOZIDLA, SCHVÁLENIE OPRAVY
POZOR: Žiadna oprava nesmie byť vykonaná bez výslovného súhlasu správcu. Všetky náklady súvisiace
s cenou práce,
ktoré sa začali pred odsúhlasením správcom budú hradené poisteným a automaticky sú podkladom pre
odmietnutie
poistného plnenia.
Ak oprava poruchy vyžaduje demontáž akýchkoľvek súčiastok, za účelom zistenia, či je porucha
krytá poistením a
určenia
výšky poistného plnenia, môže byť demontáž vykonaná len so súhlasom správcu. Ak je po vykonanej
demontáži zistené,
že
porucha je krytá poistením, poistiteľ uhradí náklady demontáže do výšky celkového limitu
poistného plnenia. Ak je po
vykonanej demontáži zistené, že sa nejedná o poistnú udalosť, náklady na demontáž súčiastok
ponesie poistený.
Pokiaľ náklady na opravu (vrátane nákladov na demontáž a odborné posúdenie) presiahnu limit
poistného plnenia, uhradí
vzniknutý rozdiel opravcovi poistený.
Poistiteľ je oprávnený - na svoje vlastné náklady - podrobiť vozidlo alebo poškodené súčiastky
odbornému posúdeniu.
KROK 4: VÝPLATA POISTNÉHO PLNENIA
Poistiteľ zvyčajne vykoná výplatu poistného plnenia prostredníctvom priamej platby
kvalifikovanému opravcovi. Ak to
nie
je možné, poistený predloží poistiteľovi originál faktúry za opravu, ktorá bude obsahovať číslo
poistnej udalosti
pridelené
správcom. Poistné plnenie bude vyplatené poistenému do 15 dní od schválenia opráv, v závislosti
na dátume doručenia
faktúry poistiteľovi. Ak je poistenie dojednané so spoluúčasťou, bude príslušná spoluúčasť
odpočítaná od poistného
plnenia.